اعتبار و اعتماد در سئو

مطالب بازاريابي به خصوص ديجيتال ماركتينگ

اعتبار و اعتماد در سئو

Authority يك موضوع به طور گسترده اي مبهم سئو است. در اين مقاله ، ما قصد داريم توضيح دهيم كه دامين اتوريتي چه چيزي است، چه چيزي نيست ، چگونه مي توان آن را اندازه گيري كرد و چگونه مي توان آن را افزايش داد.

در سئو ، سه مدل اعتبار وجود دارد:

  • اعتبار دامنه
  • اعتبار صفحه
  • اعتبار پيوند

بياييد به هر يك از آنها نگاهي بيندازيم ، تا بفهميم منظور آنها چيست و چگونه مي توان از آنها استفاده كرد.

اعتبار دامنه

اصطلاح اعتبار دامنه هنگامي كهMOZ  آن را به عنوان يك معيار معرفي كرد ، شناخته شد. اين هم جايي است كه سردرگمي آغاز مي شود: برخي از افراد هنگام صحبت درباره مفهوم اعتبار دامنه از اصطلاح "اعتبار دامنه" استفاده مي كنند ، در حالي كه برخي ديگر معمولاً هنگام صحبت درباره متريك از آن استفاده مي كنند. درك اين موضوع كه قدرت دامنه بسيار بيشتر از يك معيار است مهم است.

در اين مقاله ما در مورد مفهوم قدرت دامنه و متريك اقتدار دامنه صحبت خواهيم كرد.

يكي از معروفترين معيارهاي جستجوگرها ، PageRank است. اگرچه هنوز هم در الگوريتم Google نقش ايفا مي كند ، مدت طولاني است كه در دسترس عموم نيست. اين اولين معياري است كه مردم زماني براي نشان دادن اقتدار دامنه استفاده مي كردند.

بنابراين ، اعتبار دامنه چيست؟

اقتدار دامنه نشانه اي از توانايي رتبه بندي دامنه است ، كه شامل انواع مختلفي از سيگنال ها است كه نشان مي دهد وب سايت داراي كيفيت بالايي است و مي توان به آن اعتماد كرد. بخش مهمي از اين سيگنال ها ، مجموع اعتبارات صفحات است.

ارتباط را فراموش نكنيد

شايان ذكر است كه اهميت موضعي يك دامنه در توانايي رتبه بندي دامنه نيز نقش بسزايي دارد. ارتباط يك دامنه از محتواي صفحه و پيوندهاي خارجي آن ناشي مي شود.

چگونه مي توانم دامنه خود را بررسي كنم؟

در بخش قبلي ، ما بين مفهوم "اقتدار دامنه" و متريك اقتدار دامنه كه توسط ابزار جستجوگرها تعيين شده است ، تمايز قائل شديم.

ما دوباره اين تفاوت را در اينجا انجام خواهيم داد تا به اين سؤال به درستي پاسخ دهيم

اگر مي خواهيد براي اقتدار دامنه خود حسابي بدست آوريد ، به سؤالات زير پاسخ دهيد:

آيا براي برخي از سؤالات جستجوي رقابت با رتبه بالا رتبه بندي مي كنيد؟

چند بك لينك داريد؟

آيا اين بك لينك ها از كيفيت مطلوبي برخوردار هستند (به معني: معتبر و غير اسپمي)؟

چند دامنه پيوند دهنده منحصر به فرد داريد؟

اگر مي خواهيد اين اعتبار دامنه خود را با يك متريك به دست بياوريد، مي توانيد با قرار دادن دامنه خود آن را به دست بياوريد.

 

ahrefs

Ahrefs از معياري به نام Domain Rating استفاده مي كند كه قدرت نماي كلي بك لينك كلي وب سايت را در مقياس 0-100 نشان مي دهد.

majestic

Majestic از معياري به نام Citation Flow استفاده مي كند ، كه نمره اي بين 0 تا 100 است كه به سنجش عدالت پيوند يا "قدرت" وب سايت يا پيوند كمك مي كند.

MOZ

MOZ از معياري به نام Domain Authority استفاده مي كند ، كه پيش بيني مي كند چقدر وب سايت در صفحات نتيجه موتور جستجو رتبه بندي مي شود.

چگونه مي توانم دامنه خود را بهبود بخشم؟

يك مقام دامنه بالاتر اغلب مربوط به رتبه هاي بالاتر است ، بنابراين به طور طبيعي همه ما به دنبال بهبود اعتبار دامنه خود هستيم. چگونه مي توانيم در مورد اين موضوع پيش برويم؟

اين جايي است كه دو عامل "سن و اعتماد" و "محبوبيت" دوباره وارد مي شوند:

سن و اعتماد: بازي را طبق قوانين ادامه دهيد و از وب سايت خود بسيار مراقبت كنيد.

محبوبيت: به طور فعال براي بدست آوردن پيوندهاي با كيفيت بيشتر به وب سايت خود از هر وب سايت ديگري كه مي توانيد فعاليت كنيد به عمل كار برآيد به سخنداني نيست؛ ما ميدانيم. به همين دليل ما اين راهنماي ايجاد لينك را براي شما گردآوري كرده ايم.

سطح خوب اقتدار دامنه چيست؟

تنها جواب درست اين است: براي موفقيت در بازار خود به هر آنچه نياز داريد نياز داريد. شما ممكن است بتوانيد با كمي رقابت با قدرت دامنه پايين بر بازارها مسلط شويد ، در حالي كه اگر وارد يك بازار شويد كه به يك دامنه بسيار بالاتر براي رقابت نياز داشته باشد ، جايي نخواهيد بود. بنابراين بازار آنچه را كه براي موفقيت در اينجا كسب مي كند ، ديكته مي كند.

خوشبختانه ، ما ديده ايم كه ابزارهايي در آنجا وجود دارد كه به ما مي گويد چه كسي را به چه كسي پيوند مي دهد. بنابراين قبل از ورود به بازار ، عاقلانه است كه بررسي كنيم منظره رقابتي چيست.

البته هرچه قدرت دامنه شما بالاتر باشد بهتر است ، بنابراين اطمينان حاصل كنيد كه افزايش آن هميشه در دستور كار شما قرار دارد.

براي يادگيري سئو http://gholakseo.royablog.ir را فراموش نكنيد.

مطالب مرتبط:

چگونه مشتريان جديد سئو پيدا كنيم؟

هفت ابزار عالي براي SEO و بازاريابي اينترنتي

Domain Authority چيست و آيا اهميت دارد

سرعت سايت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.